duminică, 26 iunie 2016

Sfatul jucariilor

de Mache Iliut

Desi ora e tarzie,
Uite, nici o jucarie
Nu poate dormi.
Azi sunt toate suparate
Si raman la sfat cu toate
Pana-n zori de zi!

- Uite, spune-o minge mica,
Nicu m-antepat!
Mi-am piedut puterea toata
Si m-am dezumflat.

- Coada mi-a taiat c-o lama!
Spune un catel,
Si de-atunci mi-e tare teama
Sa ma joc cu el.


Si asa s-au plans cu toate,
Jucariile stricate.
Iar apoi, cand au sfarsit,
O scrisoare-au intocmit
Tuturor copiilor
Din partea jucariilor.

Si-n scrisoare-au spus atat:
- Noi de azi am hotarat
Sa fugim de-acei copii
Care strica jucarii!


Explicarea cuvintelor noi: „sfat”, „zori de zi”, „au intocmit”, „ne-am hatarat”

Alcatuire de enunturi folosind cuvintele: „jucarie”, „scrisoare”, „stricate”. Se stabileşte numărul de cuvinte din propoziţie, de silabe din cuvânt.

Sa se determine sensurile cuvântului “lamă”.

Cuvinte cu sens opus: „suparat”, „puternic”, „a fugi”, „strica”

Se vor prezenta mai multe enunţuri , iar copiii au sarcina de a raspunde cu adevărat sau fals:
  • Jucăriile dormeau liniştite, 
  • Mingea era supărată; 
  • Scrisoarea îi era adresată ministrului; 
  • Jucăriile au scris o telegramă.
Se stabilesc personajele principale şi se face o scurtă caracterizare a lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu